本文へジャンプ

トップページ > 難民なんみんかたへ / For Refugees

難民なんみん専用せんようフリーダイヤル / Toll-free service for refugees/asylum seekers

フリーダイヤル:0120-477-472 (toll free)

(if the number above is not available, call 03-5379-6003)
Open: 10AM- 5PM Weekdays

難民支援協会なんみんしえんきょうかい事務所じむしょ / Office location

東京都とうきょうと新宿区しんじゅくく四谷よつや1-7-10 第三鹿倉だいさんしかくらビル6かい >>>行き方い かた

6F #3 Shikakura Building, 1-7-10, Yotsuya, Shinjuku-ku, Tokyo
>>>Access (English, Français)

日本にほんらす難民なんみんたちのためのサバイバル・ハンドブック/
A Survival Guide for Refugees in Japan

にほんではたらく − しごとでつかう にほんご − / Working in Japan - Basic Japanese for Smooth Communication in the Workplace

一般的いっぱんてき日本語にほんご教室きょうしつなら日本語にほんごではなく、就労しゅうろう場面ばめん必要ひつようとなる日本語にほんご表現ひょうげん日本にほん就労しゅうろう文化ぶんか理解りかい促進そくしん目的もくてきとしたテキストです。

This text is different from general Japanese language lessons in that it focuses on the critical survival language skills required in work scenarios, and also aims to promote a deeper understanding of work culture in Japan.

※ 独立行政法人福祉医療機構 社会福祉振興助成事業

ゆびさしメディカルカード / Pointing Medical Card

病院びょういん必要ひつようなコミュニケーションをまとめたカードです。 カードを印刷いんさつして病院びょういんっていき、ゆびしながら病院びょういんひととコミュニケーションをとることができます。

This card helps you talk to people at hospitals. Print the card and take it to the hospital. You can show these words and talk to hospital staff.

Feedback on our services

The Japan Association for Refugees ("JAR") is committed to quality and accountability in the provision of services to refugees and asylum-seekers in Japan. Anyone is welcome to provide feedback on our services and express any complaints or concerns they may have.

Feedback can be provided in one of four ways:

  1. Speak directly with one of our staff
  2. Submit this online feedback form<here>
  3. Send an email to feedback@refugee.or.jp
  4. Submit a handwritten feedback form into the feedback box in our office (checked weekly)